SP-ers trekken de wijken in

6 mei 2024

SP-ers trekken de wijken in

Afgelopen zaterdag gingen actieve SP-ers (samen onze SP-raadsleden) weer "buurten in de wijk" Dit keer gingen we langs de deuren in de "Bloemenwijk" in Schijndel.

De beste manier om te weten te komen wat er leeft onder de mensen is niet afwachten maar ze actief opzoeken en aanspreken, in hun eigen omgeving, hun eigen buurt. Door middel van die gesprekken weten we wat er aan de hand is en wat er  daarover aan gedachten leven. Beide zijn voor ons, als SP van het grootste belang om op de juiste wijze te kunnen analyseren aan de hand van de ervaringen die we samen opdoen.

Mensen gaven aan dat ze trots zijn op hun wijk, maar gaven wel meerdere aandachtspunten aan ons mee.. Met name problemen rondom het parkeren, het ophalen van huisvuil en het onderhoud van openbare woorziengen (groen en paden) kwamen veel aan bod.

SP raadslid Tonnie Wouters: "De mensen geven in hun reacties verder aan dat ze het waarderen dat de SP op deze manier interesse aan de dag legt voor de mensen en daar dan ook iets mee doet. Een partij die niet alleen zieltjes probeert te winnen in verkiezingstijd maar die werk maakt van wat mensen bezig houdt"