SP Veghel verheugd over bouwplannen Area

22 oktober 2015

SP Veghel verheugd over bouwplannen Area

Area gaat in Uden 35 woningen bouwen voor spoedzoekers. Eind volgend jaar moet het eerste complex klaar zijn. Met dit plan blijkt, dat als er de wil is, er veel mogelijk is. Er gaan betaalbare tijdelijke woonunits gebouwd worden om een stukje woningnood op te lossen en de enorme druk op de huurwoningmarkt te verminderen.

Met de gemeente Veghel is Area nog gesprek, maar er verschijnen nog steeds geen concrete plannen.
Het plan van Area komt de SP wel erg bekend voor. In september 2014 heeft de SP namelijk een plan gepresenteerd voor de SP woning (Semi Permanent). Het omvat gestapelde (volwaardige) appartementen van ongeveer 50 m2 in een groep van 20 op basis van erfpacht met een huur tussen de  400 tot 450 euro per maand. Het mooie van het plan is ook dat het op korte termijn te realiseren is. SP-fractievoorzitter Kees van Limpt was er in de verkiezingstijd (eind 2013) al mee bij AREA geweest.
Kees van Limpt: “Ik ben blij dat het idee nu concreet vorm krijgt in Uden. Ik vraag me af hoe lang het nog moet duren voordat ook Veghel ermee aan de slag gaat. De gemeente Veghel heeft prestatie-afspraken gemaakt voor de bouw van 200 woningen waar nog niets van is waargemaakt. En de druk neemt alleen maar toe, nu ook nog statushouders gehuisvest moeten gaan worden.
Dus kom op raadsleden en college! Maak nou eindelijk eens werk van van de bouw van sociale huurwoningen!”